maanantai 19. tammikuuta 2009

Sunnuntailenkillä

Oltiin eilen kävelyllä semmosella kivalla luontopolulla ja metsässä. Siellä oli tosi paljon koiria ja olin iha innoissani niistä ja sain jopa nuuskutella joittenki niitten kans. Voin kertoa teille mitä kaikkia koiria näin. Eka oli mun sukulainen eli toinen borderterrieri, mut se oli jotenki semmonen kärttysen olonen vanha ukko et ei me ees tervehditty. Mut sen emäntä oli kiva ja kehui mua. Sit tuli semmonen iso kultainennoutaja. Se vähä haistoi mua ja jatkoi matkaa, vaiks yritin ehdottaa sille et oltais leikitty. Mut ei se tykänny sit musta varmaan. Sit tuli kaks collieta. Sen toisen kans vähä haistelin, mut nekin oli jotenki sisäänpäinlämpeneviä et ei siitäkään sit tullu oikeen mitään.

Sen jälkeen tuli semmonen pitkä omituisen näköinen koira ja se oli kuulemma mäyräkoira. Mut sitä en saanu haistella, ku se sen emäntä otti sen syliin. Mä luulen et se pelkäs mua ku olin niin iso ja innoissani. Sillä mäyräkoiralla oli isäntä ja emäntä mukana ja nekin kehui mua ja sit sen koiran isäntä sanoi et ei sitä tarvi syliin nostaa tms., mut se emäntä kuitenki nosti. Vähä mä ihmettelin, mut ehkä se koira oli sit jotenkin tosi herkkä, saattoi tietty olla et sillä oli jotain niitä mielenterveysongelmia, joita kuulemma kauheesti nyt on liikkeellä. Me sit jatkettiinkin aika pian matkaa, ku nää ongelmat alkoi ilmetä.

No, sit tuli semmonen omituinen pieni ja kalju koira, jolla oli ihan kauheen iso villapaita päällä. Se oli kyllä vähä erikoinen tyyppi, mut varovasti me haisteltiin toisiamme. Mut se koira sit vapisi ja oli vähä viluisen oloinen, ni ei sitä viittiny sit kauaa rääkätä. Aika raukka se oli. Sit tuli vielä semmonen toinen terrieri, mut emäntä meinas et se saatto olla joku sekarotunenkin. Se oli semmonen paksu lyllertävä otus, jolla oli punainen villapaita. Mäkin aloin sit vähä miettimään et pitäiskö munkin hankkia joku paita, ku se näyttää olevan muotia, mut täytyy nyt kattoa. Mulla on kyllä kuviakin tuolta reissulta, laitan niitä sit vähä myöhemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti