perjantai 2. tammikuuta 2009

Aamujuttuja

Voi juma, siellä oli kylmä tänä aamuna. Mittari näytti emännän mukaan -13,8 ku herättiin vähän ennen kuutta. Olin kyllä jo aistinut et siellä on kylmä ja sen takia kävin just vähä ennen ku kello soi vetämässä kakit ja pisut olkkariin ettei sit tarvis mennä ollenkaan ulos, mut arvaas nyt vaan...Aamuruoan jälkeen mentiin ulos. No, mä olin kyllä nopea. Tein samat hommelit uudestaan ja sen jälkeen olin ulko-ovella jonottamassa et pääseeks jo sisälle. Ja ei kait se emäntäkään niin kauheesti siitä ilmasta tykänny, sillä se päästi mut heti sisälle ja tuli ite kans.

Mun piti olla aamulla noin tunti yksin, ku isäntä tuli sit yövuorosta kotiin. Ei saa kertoa kellekään, mut tein vähä tutkimusta kylppärissä, jonne en oikeestaan sais mennä. Siellä on yks ihanan hajuinen työhanska, jonka meen aina hakemaan, vaiks mulle on sanottu et siihen ei tarvis koskea. Mut se on niin kiva, siin on nahkaa ja kaikkea!

Sen lisäks yks (isännän mukaan hullu) koira yritti käydä mun kimppuun tänään. Oltiin siis isännän kanssa kävelyllä tossa tiellä ja sieltä kadun päässä olevasta talosta ryntää semmonen iso ja pelottava koira. Joku muumio sitä seuras ja yritti kieltää sitä jollain eksoottisella kielellä (toim. huom. ruotsi), mut eihän se totellu yhtään. No mulle tuli hätä ja vinkasin ja menin isännän jalkojen taakse piiloon ja isäntä sit ryntäs sitä koiraa kohti ja murisi sille. No, sehän vinkas vuorostaan ja kääntyi ja pakeni ja se muumio sit sano et älä lyö sitä. No, ihan ku mun isäntä ois sitä lyönyt. Oli kyllä aika idari se muumio. Isäntä sit sano et ei tietenkään lyö mut se suojelee vaan mua. Just niinku sen pitääkin ku se on mun pomo.

Mut tosi ihmeellistä et tommosia idareita on liikenteessä. Kyllä mä vielä näytän sille itekin, ku kasvan isoksi. Meen ehkä härkkimään sinne kadulle ku se koira on kiinni siel pihassa tai jotain. Jos sä Nuutti luet tätä, ni voisiks käydä mun puolesta vähä kurittamassa sitä idarikoiraa?? Se on pinseri ja sen muumion sukunimi alkaa K:lla. Kylhän säkin tiiät sen vai mitä??

1 kommentti:

  1. Tosi kiva...no noihin saa tottua, paree olla nopeat liikkeet. Hyvin toimittu :)

    VastaaPoista