perjantai 29. toukokuuta 2009

Rakkaalla lapsella on monta (lempi)nimeä

Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja niin myös mulla. Virallisestihan oon siis Irade's Ässien Ässä, mut ei tota nimeä kukaan käytä. Mä oon Aida. Mut sit mun nanny (eli emännän sisko) on nimennyt mut Aikuksi ( = Aikku) ja noi pomot sanoo välillä mua Aikku Aikkuseksi ( = Aikku Aikkunen) ku se kuulemma kuulostaa niin hyvältä. No en kyl tiiä siitä, mut annan nyt niitten kutsua mua tollai, jos ne väkisin haluu.

Mut sit mulla on välillä vähän semmosia ei-niin-imartelevia lempinimiä kuten Kakkapylly. Tää johtuu niinku siitä ku joskus oon syöny ruohoa ja sit ne kakkakikkarat onkin jääny roikkumaan jostain ruohonkorresta eikä oo heti tippunu, ni siks oon (muka) kakkapylly joskus. Musta jotenki outo nimi. Sit emäntä kutsuu mua joskus Killisilmäksi ( = Killisilmä) ku kuulemma joskus istun ja tuijotan sillai silmät killittäen. No, en tiiä mitä toi ny tarkottaa. Liekö tommonen killittää ees mikään Suomen kielen sana, epäilen vähä!!

Sit isäntä on kutsunu mua Riiviöksi ( = Riiviö). No, tommosta en ainakaan tunnusta. Emmä oo mikään riiviö, eiks riiviöt oo jotain pikkusia kiusankappaleita?! En kyl oo semmonen. Sit oon kuulemma joskus Unikeko. No hei, kukapa ei tykkäis nukkua aamulla pitkään et ei toikaan oikeen pidä paikkaansa. Ennemmin vois ihmetellä semmosia, jotka kukkuu joka aamu viideltä ylhäällä. Eihän se oo ees normaalia, onks ne sit jotain Virkkukasoja vai??

Sit musta on sepitetty semmonen lorukin. Emäntä sitä joskus hokee ja se menee näin: Aikku Aikkunen, pieni korvavaikkunen. No mitä järkee tossa ny on?! Ei mulla oo korvissa mitään vaikkua, ne on ihan siistissä kunnossa et kait se emäntä on niin surkee runoilija, ni piti sit vaan keksiä jotku toisiinsa rimmaavat sanat. Aika kehno loru, sanon mä!

2 kommenttia:

  1. Kylla se vaan on niin, etta rakkaalla lapsella on monta nimea, ihan totta.. Biddy llakin on.
    Kutsun sita my little Boy, Bubi,Baby ja mita nyt mieleen tulee. Biddy killittaa samanlailla joskus niinkuin Aida, varsinkin kun on oikein hyva olla. Se voikin olla sita meditointia, luulisin... On Biddyllakin joskus ollut se Kakkapylly ja on hassun nakoista katsella kun koira parka pyorii ympari ja ihmettelee mita sia takana roikkuu. Onpa siitakin sit kumminkin selvitty kunnialla jos ei muuten niin mina vedan paperipalan kanssa kakat pois... On hurjan hauskaa seurata Aidan menoo ja touhuja, kiitos vaan. !!!

    VastaaPoista
  2. Joo, mullekin on tehty tollai et paperilla vedetään takapuolesta jotain ulos ku se muuten vaan roikkuis siellä! Ei oo kivaa, ei!! Biddylle terkkuja! :)

    VastaaPoista