torstai 8. lokakuuta 2009

Ruokakikkoja

Mullehan on ruoka tärkeetä ellei oo vielä selvinny teille. No, mä oon tässä pohdiskellu ja tutkinu asiaa ja keksiny muutamia hyviä keinoja saada vähän ylimääräistä ruokaa.

Esim. se kissa, joka meillä asustaa. Ni sillä on ruokapaikka semmosen pöydän päällä ja se kiipee sinne semmosia portaita pitkin. Oon kyllä yrittäny mennä perässä, mut jotenkin se ei onnistu multa. Mut aion kyllä harjotella sitäkin vielä. Mut siis se keino...kun se kissa syö siellä ja kuulee ku se pureskelee niitä murojaan, ni mä meen kärkkymään siihen portaille sillai äkkiä et se vähän niinku pelästyy, ni sit tosi usein siltä tippuu suusta muro tai jopa kaks sinne maahan ku se kääntyy kattomaan mua ja sit mä tietty syön ne. Nerokasta, eiks olekin?! :)

Sit toinen on se ku noi pomot tekee jotain savuhommia tuolla keittiössä. Siis ne ottaa leivän ja tunkee sen johonkin vehkeeseen ja sit se leipä on siellä vehkeessä ja sit tulee välillä vähän käryä ja sit se leipä pompahtaa kauheen kovaäänisesti ulos sieltä vehkeestä ja sit tosi usein käy niin et se leipä pompahtaa lattialle asti. Voi olla et siinä vehkeessä on joku vika tms., mut en valita, sillä sit ku kuulen et se leipä pompahtaa, ni oon aina heti valmiina siellä ottamassa sitä leipää vastaan ja aina välillä saan siitä murusen tai pari tai jopa pääsen nuolasemaan sitä leipää, mut sit ku yritän nuolla sitä, ni sit kuuluu aina huuto et "ei, älä koske, se on kuuma". Mut joo, tätäkin suosittelen testaamaan, jos teijän pomoilla on tommonen käryvehje.

Sit kolmas hyvä keino on se, jos pomot syö jossain muualla ku keittiönpöydän ääressä (ku se on niin korkea et sinne en yllä...siis yllän just siihen reunalle ku oikeen venytän, mut sieltä vaan hädin tuskin näen ne herkut eli ei paljo auta), ni usein se muu pöytä on sit semmonen matalampi ja jos on ovela ja pitkäkielinen, ni voi onnistua lipasemaan sieltä lautaselta jotain. Kerran onnistuin esim. nuolasemaan yhtä kalaa ja perunaankin oon päässy lähietäisyydelle. Et tää on myös aika hyvä konsti.

Onks teillä vielä jotain muita kikkoja, ni voisin kokeilla niitäkin?

4 kommenttia:

  1. Meillä ainaki noi porukat unohtaa karkkiapussia tai muita hyviä sohvalle tai hyllylle ni sieltä voi käydä salaa napsii. Tai sit ku noi tulee kaupasta ni menee muka ilosesti vastaan, hämää kato niitä, ja sit kun ne laittaa ne kauppakassit lattialle ni hyökkääki nopsaan sinne kassille ni saattaa saada jotain suuhun. Ja sitä äkkiä karkuun. MÄ oon kerran saanu tolleen kurkun ja patongin. Enää noi ei kyl mee tohon halpaan. mut kantsii kokeilla.

    VastaaPoista
  2. Joo, toi olikin hyvä. En olekaan tajunnu. Siinä on vaan se et ne yleensä purkaa ne kauppakassit tosi nopeesti, mut tota täytyy kyl tosiaan kokeilla. Kiitti vinkistä!! :)

    VastaaPoista
  3. Moikka Aida!
    Mull on yx hyvä - me ruokakippos luo makaan ja laita pää lattiaa vasten ja nenä kiinni ruokakippoon....älä liiku siitä mihinkää ennenku saat jotain.... vanhalla se onnistuu aina.Terv. Sanni Sulonen

    VastaaPoista
  4. No moikka Sanni! Tota en oo kokeillukaan vielä, täytyykin testata, kiitti!! :)

    VastaaPoista