perjantai 11. kesäkuuta 2010

Hiplailu

Siis mähän oon aina sanonu et kesä on tosi kivaa aikaa ja sillai. Mut nyt on ilmennyt yksi varjopuoli tässä kesässä. Meinaan semmonen asia et noi pomot haluaa nykyisin hiplata mua monta kertaa päivässä ja varsinkin iltaisin. Ne käskee mut syliin istumaan tai viereen ja hinkaa ja hivelee ja tutkii mun turkkia ja välillä ne on jopa hingannu korvia ja mahan altakin. Ja on muutaman kerran naamaakin tongittu. Siis aika ikävää touhua, sen vaan sanon enkä mitenkään nauti näistä hiplailuseremonioista. Mut kuulemma ne on pakollisia ja ilman niitä en saa tulla iltaisin sänkyyn. Siis toihan on kiristystä, sen vaan sanon!! Onks teillä näin julmia pomoja?? Ja siis tän koko homman nimi on punkkisyyni, joka on kuulemma pakko tehä päivittäin, koska niitä punkkeja on niin paljon liikenteessä ja varsinkin täällä etelärannikolla!!

Ja mä en siis tiiä ees et mikä se semmonen punkki on. En oo koskaan tavannu, mut kuuleman mukaan se on semmonen ilkeä pikkutyyppi, joka haluaa imeä verta ja sit sillä voi olla mukanaan jotain erilaisia tauteja. Siis kaikin puolin ikävä tyyppi. Et muistakaa tekin varoa niitä punkkeja sit!

Nii, ja siis vielä et kuulemma on jotain punkkipantojakin ja muita mömmöjä, joita voi käyttää, mut noi pomot sano et ne ei halua laittaa sellasia myrkkyjä muhun. En sit tiiä et millasista myrkyistä nyt on kyse et oisko se panta tai muu mömmöjuttu sit pienempi paha!?

4 kommenttia:

  1. Moi Aida!
    Mulla oli vähän aikaa sitten yks punkki tassussa. Se oli kyl semmonen harmaa ja aika iso pallero. Emäntää inhotti kun se otti sen pois, mä oisin sen voinu vaikka syödä.
    Viime kesänä mulle laitettiin jotain mömmöö niskaan, hankasin sen heti emännän mattoon. Se haisi nimittäin tosi pahalle!

    VastaaPoista
  2. Moikka Nuariso!
    Mäki tiiän noi jutut - meinaan ne punkkihommat.
    Mun kaulas on ollu jo viime kesänä semmonen vihree panta,jossa oli jotain yrttijuttuja ja arvaat varmaan et haisi mun nenään aika erikoiselta - mut autto se - ei yhtään punkkia.
    Nyt oon taas saanu sen saman pannan ja sit toi mun sihteeri laittaa itte siihen jotain mönjää sellasesta piänestä pullosta(eukalyptus)ja taaskaa ei yhtään punkkia.Mä varmaanki haisen punkille joltain muulta ku ihanalta imettävältä...Yöllä ei tartte kuiteskaa pitää sitä pantaa ja se o kuulemma myrkytö.
    O mullki noita hiplaustarkistuksia tehty,tuntuu aika mukavalta,mä ainaki nauti sydämeni kyllyydellä niistä.

    VastaaPoista
  3. Tervehdys Aida!
    Mulla oli silloin nuorena poikana sellainen panta, missä oli jotain jyviä sisällä ja siihen laitettiin pipetillä eukalyptusta aina silloin tällöin, mut nykyään mun pomoni laittaa ruoan joukkoon valkosipulia (joka maistuu muuten aika hyvälle) eikä ole tarvinnut niitä ällötyksiä sen jälkeen turkista kiskoa pois. Ja sitten mun turkki pidetään koko kesän ajan lyhyenä, löytyy kuulemma helpommin, jos sattuu kuitenkin punkki tarttumaan kiinni. Iltaisin pomo kampaa mua sellaisella tiheällä kammalla, se tekee aika gutaa, vaikka se onkin jo hätävarjelun liioittelemista! Keksis joku vielä keinon noihin pahuksen hyttysiin, niistä mä en tykkää ollenkaan
    Mukavaa alkukesää toivottelee Ärrä

    VastaaPoista
  4. Moikka kaikille yhteisesti ja kiitos kommenteista!! :) On aina kiva ku joku kommentoi. Munkin ruokaan isäntä laittaa valkosipulia et jos hyvin käy, ni ehkä ne punkit sit pysyy loitolla muutenkin. Jos niitä alkaa ilmenemään, ni sit kuulemma semmosta yrttipantaa vois kokeilla. Mut saa ny nähä.

    VastaaPoista